13 oktober 2014

Boodschaptips (020 editie)

In mijn queeste naar het perfecte weekmenu (ok eigenlijk heb ik geen leven en vind ik het leuk om allerlei verschillende supermarkten af te struinen) kom ik op de meest diverse plekken van Amsterdam. En door deze neurotische bezigheid doe ik hier en daar dingen op die ik moet (!) meenemen als ik bij de betreffende supermarkt/markt/natuurvoedingswinkel kom. Dus: bij dezen, mijn tips. Een totaal bij elkaar geraapt zootje zonder enige samenhang.

Volkskruidentuin (Kinkerstraat): verse dadels
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier alleen dadels heb gezien toen het suikerfeesttijd was, maar toen waren ze vet goedkoop voor de hoeveelheid. En niet van die uitgedroogde dingen die op larven lijken, maar van die heel lekker karamelachtige. Umffff.
oja: de allerlekkerste dadels ooit at ik bij de Makro, van die next-level medjoul dadels die gewoon helemaal uit elkaar vallen in je mond. Duizend hartjes.

Volkskruidentuin (Kinkerstraat): kruiden (....)
Hier kocht ik het heetste chilipoeder ooit, waar ik nu al meer dan een jaar mee doe. Ze hebben er naast chilipoeder elk ander denkbare specerij, gedroogde peulvruchten en allerlei toko-dingen. Gaan! Kan je gelijk door naar de..

Ten Katemarkt: 50-cent kraam
Beste ontdekking ooit. Groente en fruit verpakt in zakjes van meestal 50 cent (soms uitzonderingen van een euro, of groenten per stuk verkocht). Geniaal!



Ekoplaza: Vivani Caramel Crème
Goeie God, zeg. Deze stoot bijna Tony's karamel-zeezout van de troon. Melkchocola met vloeibare karamelvulling die er zo lekker uit komt drippen. Ohhhhh ja!!

Ekoplaza: Pindakaas (van Horizon of Jori)
Jori Pindakaas brengt altijd nostalgische Vrije-Schoolgevoelens bij me terug, maar die van Horizon is net een paar cent goedkoper. Wie het kleine niet eert, hè jongens!!

Lidl: rijstwafels met chocolade 
Eerste schap dat je in mijn Lidl tegenkomt, en ik doe altijd een schietgebedje dat ze er liggen als ik binnenkom (dat is wel echt flut aan de Lidl, dat ik nooit weet wat ik zal aantreffen waardoor m'n planning altijd in de soep loopt. Klinkt lichtelijk autistisch, is het misschien ook een beetje). Volgens mij in de varianten melkchocola, pure chocola en melkchocola met kokos. De laatste wint.

Jumbo: mega unit kikkererwten (800 gram voor 1,10!)
Volgens mij ben ik intussen 60% kikkererwt. Die van de Ekoplaza (La Bio Idea, geloof ik?) zijn het lekkerste, maar deze hebben de beste prijs-hoeveelheidverhouding. Zeer geschikt voor een shitload aan hummus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten