20 oktober 2014

Eettentjes top 5


Omdat uiteten gaan altijd leuk is: mijn (internationale) restauranten top 5. De allerleukste en -lekkerste restaurantjes van Europa!

Villa Augustus
Oranjelaan 7, Dordrecht
Dit was mijn locatie van keuze voor mijn 18-jaardiner bijna 2 jaar geleden. Enorm leuke restaurant-hotelcombinatie met geweldige inrichting, lekker eten (zowel vega als niet-vega), heerlijke taarten, aardige bediening, een leuk winkeltje, een moestuin en heel veel zitplek. Hier moet je echt een keer geweest zijn. 
Buuf, Amsterdam
Overtoom 495
Dit gerecht hierboven was pompoengnocchi met salieboter, en ik overdrijf niet als het één van de lekkerste dingen is die ik ooit at. Daarnaast was het ook nog hilarisch goedkoop (voor Amsterdamse begrippen, en voor gewone-mensenbegrippen): €8,80. Elke dag (? Geloof ik) hebben ze bij Buuf 2 andere vlees-, vis- en vegagerechten op de kaart. Heel fijn, en zeker voor de prijs.
Spirit, Rotterdam
Mariniersweg 9 
De vega(n)hemel van Nederland. Een heel buffet met de meest originele gerechten, allemaal sowieso vegetarisch en veel ook vegan. Het inrichting is heel hip en het publiek redelijk gemêleerd (voor zover dat bij een vegetarisch buffet in zoiets als de Groene Passage het geval kan zijn..) Je betaalt per gewicht, en je kan ook meenemen. Ernaast zit Gimsel, een van de betere natuurwinkels van Rotterdam. 
Herman's, Stockholm
Fjällgatan 23B
De Spirit van Stockholm. Wederom een vegetarisch buffet, maar nu met een enorme buitenruimte. Toen ik er was werden er tempeh-spiesjes gebraden op de barbecue buiten en werd er First Aid Kit en andere hippieshiz gedraaid. Zit vlakbij het Fotografiska Museet (aanrader!). Je betaalt één vast bedrag (hangt af van op welk tijdstip et cetera je gaat, maar volgens mij was het iets van 11 euro toen ik ging?), en hebt onbeperkt refill. Beetje Amerika in mijn geliefde Stockholm, love it. 
Bill's, Engeland
Verschillende locaties
Bill's is in Engeland een heel begrip, en dat is begrijpelijk (ha... see what I did there). Zowel vega als vlees en vis, hippige inrichting en alles is zo lekker! Ik denk dat ik intussen op 6 verschillende Bill's locaties ben geweest (help), en daarmee heb ik geloof ik vaker Bill's bezocht dan de McDonald's. Ik bedoel maar. 

1 opmerking:

  1. Van dit rijtje ben ik nog alleen bij Villa Augustus geweest, en jammer dat het zo ver zit anders had ik hier zeker vaker gegeten! Bill's klinkt zo goed dat ik er bijna een vliegticket naar Engeland voor zou boeken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen