12 november 2014

Lekker gesopte havermout A.K.A. overnight oats

Omdat iedereen en z'n moeder (klinkt zoveel beter in het Engels) al over overnight oats schreef, ik nu ook. Tot zover mijn sterke persoonlijkheid. 

Ingrediënten (dit is altijd Improviseren met een hoofdletter I)
Havermout
(koeien-, rijst-, amandel-, soja-, spelt-, haver-, hazelnoot-) Melk
Fruit (banaan, peer, appel, mango)
Gedroogd fruit (rozijnen, in stukjes gesneden abrikozen, krenten)
Toppings (jam, notenpasta/pindakaas, specerijen, honing, basterdsuiker)

Dit op papier zetten wordt echt drie keer niks, maar goed: ik ga het proberen.

Ik doe altijd in een kommetje flink wat havermout (80 gram? Ja, ik moet mijn 186 cm voeden oké), het eventuele gedroogde fruit, kaneel, en als ik geen jam gebruik een halve eetlepel honing. Dan voeg ik melk toe tot dit allemaal net onder staat, roer ik het door en laat het 's nachts lekker sappig en soppig worden.
Dan 's ochtends roer ik het nog een keer door, en voeg de overige toppings toe. Dat is meestal niet veel, want ik heb 's ochtends honger.

Favo combinaties:
- Zelfgemaakte jam, notenpasta, kaneel en banaan
- Peer, kaneel, honing
- Banaan, rozijnen, kaneel
- Appel, rozijnen, speculaaskruiden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten