01 februari 2015

Springrolls met tempeh

Ik moet eerlijk toegeven dat de eerste keer dat ik springrolls maakte, ze totaal mislukt waren. Ik had er bietjes en gerookte tofu in gedaan, en het smaakte naar niks. Maar deze babies... oh lord oh my! Ik gebruikte mijn Aziatische gemarineerde tempeh (zie receptje hier), en die was er amazeballs in. Ik zeg maken, jongens!

Ingrediënten (voor zo'n 6 rolls)
1 halve winterpeen
1/4e blokje tempeh, gemarineerd voor een paar uur 
Een handjevol peultjes (of spinazie, sugar snaps, alfalfa, whatever - iets groens voor de kleur)
Zo'n 10 gram koriander
3 lente-uitjes
6 vellen rijstpapier

Kook de peultjes en giet ze af. Snijd de winterpeen in fijne reepjes, de lente-ui in ringetjes en scheur de korianderblaadjes. Zet een koekenpan met warm/heet water op het aanrecht, en leg daar een vel rijstpapier in. Na zo'n 10-20 seconde is 'ie zacht geworden, en kun je gaan vulluhhhh. Je legt de vulling in welke volgorde dan ook ietwat rechts van het centrum in breedte, en goed in het centrum qua hoogte. Dan vouw je de boven- en onderkant over de vulling, en vouw je de rechterkant over de vulling heen. Rol verder op, en klaar!

Serveer met (een shitload aan) chilisaus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten